Gamla stan

Dagens utflykt gick till marknaden i gamla stan. Där fanns allt möjligt skoj och jag införskaffade mig en hatt och en väska; bilder kommer inom kort, typ imorgon. Jag köpte även två bananer om någon skulle vara intresserad av att veta det. Jag upplevde det en aning obehagligt med alla ficktjuvar men vi fick inget stulet så det var väl bra antar jag. Fick dock för mig att någon var framme vid min väska vid ett tillfälle men det tycks inte fattas något i väskan så antagligen var det bara inbillning. I vilket fall så besökte vi en jättegammal kyrka i gamla stan också. Inte särskilt stor, men oj så välarbetad. Sedan käkade vi en gudomlig lunch på någon restaurang i närheten av kyrkan.
Det var sedan menat att vi skulle ta bussen hem men eftersom det inte gick någon förän vid fyra (och klockan var två) så gick vi ta taxi. En jättesöt sådan med gammaldags tema och massa säten! Endast €7,12 för att åka sträckan mellan Port och Arenal. Billigt, ja tack!
.
Väl hemma så bestämde vi oss för att sola en stund innan vår sista spanskalektion och detta medförde även att vi självklart var tvugna att känna på vattnet.
Efter att ha solat och plaskat en stund var det dags för spanskalektion och middag. Sedan bar det av till Fisk spa-t! Jag var så himla förväntansfull och nervös, men allt blev bättre av att han som jobbade där var så fruktansvärt gullig. Han bjöd på vin och verkade jätteentusiastisk när han pratade om sina fiskar.
.
Vi fick sitta med fötterna i fiskpoolen tre och tre, och jag, Ellen och Matilda var först ut. Först fick vi tvätta fötterna och sedan var det bara att sätta ner föttterna i vattnet. Vi var dock tvungna att göra det samtidigt så att fiskarna blev jämt fördelade. De andra tyckte att det kittlades, speciellt Tess som nästan grät av skratt, men jag tyckte aldrig att det gjorde det. Det bara kändes vibrerande typ. Som precis innan foten vaknar helt efter att ha somnat. En pirrande känsla typ. Men ja, det var riktigt häftigt och jag skulle lätt göra om det. Det skulle kosta €20 men vi fick studentrabatt/grupprabatt på HALVA priset! Helt sanslöst! Men gulligt! Så nu har vi tänkt att ta med Elaine dit sista veckan så ska hon få gå på sånt fotspa och ansiktsterapi typ, som en present innan vi åker hem. Jag är även lite taggad på att få ansiktsterapi. Vore kul!
När vi kom hem därifrån var vi lite sugna på torsdagsmys så vi handlade aioli för att dippa. Jag och Ellen ställde oss och gjorde iordning morot, oliver, gurka och cauliflower... eller blomkål som vi kallar det.

Kommentarer
Postat av: Agneta Hasslöw

Ni ser ut att ha det bra! Nya solglasögon Ellen!

Frisyren ser jag bra också! Väldigt fint! :)

2012-03-30 @ 10:49:03
Postat av: Camilla Ulfsson

Fick du fina fötter? :)

2012-03-30 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0