Dåligt uppdaterat

Förlåt för dålig uppdatering, har haft lite mycket omkring mig de senaste dagarna. Men nu är jag på topp igen!
.
Måndag:
Denna dag blev det inte mycket gjort. På praktiken arbetade vi med välgörenhetsgrejen och hittade en massa roliga social groups som kunde vara intresserade av eventet. Dock har nog varken jag eller Matilda direkt någon koll på vad eventet egentligen går ut på. På kvällen klippte Johanna mitt hår, endast topparna och tunnade ur luggen, men oj så mycket bättre det blev än det var innan. Johanna påbörjade även en längre page på Ellen men kom bara halvvägs då hon satte saxen i fingret och fick plåstras om i köket. Då tog Therese över och gjorde finputset. Riktigt fräsigt blev det. Ellen passar för övrigt grymt bra i röd page!
.
Tisdag:
Igår blev det heller inte mycket gjort. Johanna blev kände sig krasslig och gick hem från praktiken på förmiddagen, och Elaine kände sig inte heller kry. Så jag och Matilda spenderade kvällen i sängen med brödpinnar, philadelphiaost och Monsters Inc. En helt okej tisdagskväll kan man lätt säga.
.
Onsdag:
Idag då, så har vi inte gjort ett piss på praktiken kändes det som. Vi har bara suttit av tiden och gjort lite småplock här och där. Efter middagen kände sig Matilda inte frisk och hade huvudvärk, så hon somnade efter att jag hade duschat. Därmed gick jag upp till lägenheten för lite sällskap, och då visade det sig att Therese också hade blivit krasslig. Så då var plötsligt både Johanna, Matilda OCH Therese sjuka, på samma sätt. Huvudvärk, illamående och yrsel var temat. Jag vet inte vart det kommer ifrån och varför just de blev sjuka och inte vi andra. Jag mår i vilket fall bra, med ett undantag för min hesa hals. Dock verkade de alla tre må bättre nu på kvällen.
.
Imorgon ska vi till marknaden i Gamla stan. Det ska tydligen vara en mycket liten marknad man tar sig igenom på dryga timmen men jag ser fortfarande mycket fram emot det! Det känns skönt att få lite ledigt från praktiken och komma iväg och se nya delar av Javea som vi inte direkt har utforskat tidigare.
.
Bilden nedan är en från idag. Vi var nere på stranden och käkade lunch. Jag hade gjort en macka som jag tog med mig och de andra köpte mat på Kebabisch. Ja, matstället heter "Kebabisch". Haha. I vilket fall så har vi haft grymt väder! Igår hade vi lite över 20 grader och idag mellan 18 och 20 grader. Helt okej. Imorgon skulle det också vara fint och i nästa vecka skulle det vara uppemot 25 grader. Mumma!
Det har för övrigt blivit en hel del jordgubbsätning sedan vi kom hit. Och de är väldigt goda, och billiga! Endast 2,70 för ett helt kilo. Och då behöver man inte slänga en enda.
.
Känns så surt att jag inte har några roliga bilder att lägga upp! Vi har liksom inte gjort något värt att fota de senaste dagarna. Men imorgon lär jag ha bilder! Då blir det nog roligare att läsa.
.
Bare with me!

Kommentarer
Postat av: Agneta Hasslöw

Låter bra att Ellen blev fin i sin nya frisyr! Kanske det kommer ett foto på henne?

2012-03-29 @ 08:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0