Ytterligare en galen helg

Ja, vart ska jag börja? Vi var som planerat ute i fredags, och vi hade riktigt, riktigt roligt! Kvällen hamnar definitivt på en topp två-lista över de bästa kvällarna i Javea. Jag vet inte om jag har nämnt det men Inger har tydligen spioner i Javea som vet vilka vi är för att Inger ska kunna ha lite koll på oss utan att behöva vara där. Denna/dessa spioner ska tydligen ha sagt att vi inte gör mycket ljud ifrån oss. Denna uppfattning av oss måste ha ändrats efter i fredags. Vi var överallt och ingenstans, alla sex. Jag och Matilda blev sist kvar av någon konstig anledning, och vi knallade hem när klockan var strax före sju på morgon. Då med ett stopp vid Kebabisch och ett vid stranden där vi studerade (samt filmade) soluppgången. Romantiskt, jag vet. Vi var i säng vid halv åtta vill jag minnas.
.
Klockan tio ringde väckarklockan och vid elva bar det av till Benidorm. Just denna utflykt var väl kanske inte den mest lyckade vi varit på. Alla var superbakis, jag drabbades av en enorm hemlängtan och vädret sög. Det regnade och hela staden tycktes vara alldeles grå. Men två inköp blev det trots allt; en tröja från Zara och ett linne från Mango. Och en Happy Meal på McDonalds, helt okej ändå. På kvällen låg jag i min säng med neddragna persienner och kollade på film tills Matilda kom och frågade om jag ville hänga med ut en sväng. Vi var nere på stranden och kikade lite, sen gick vi hem och kollade på "The Other Guys", en galet flippad film må jag säga. Sedan blev det bums i säng och oj, vad skönt det var!
.
Idag var det menat att vi skulle bestiga Montgo, men så blev det inte. Vi orkade helt enkelt inte. Det blev en lunch på favoritstället Nostro och sedan låg vi och solade vid poolen fram till middagen vid sex. Det blev till och med ett äkta dopp i poolen för både mig, Ellen och Tess, som Tess hetsade fram. Svinkallt men mycket värt. Vi vet inte om vi kommer att få någon mer chans till att bada i vår delfinformade pool innan vi åker hem. Det där med väder kan vara lite lurigt, men det är nästan alltid varmare i Javea än vad det står att det ska vara i Alicante. Så vi får väl se om vädret tillåter ytterligare en dopp längre fram i veckan.

Kommentarer
Postat av: Camilla Ulfsson

Oj då, tur (för er) att jag inte kan komma ner och styra upp det lite... ;) Ha nu helt underbara sista dagar, så ses vi snart :) Kramizar Mami

2012-04-16 @ 13:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0