Skratta Levels!

Vi har haft lite problem med internet och det är anledningen till detta sena inlägg.
.
Igår startade vi upp dagen med en långpromenad till den lite större piren borta vid Port. Det tog nästan två timmar att ta oss dit och tillbaka, och vi var tillbaka hos Elaine lagom till söndagslunchen vid 2. Vi brukar oftast äta middag vid 6 varje dag men denna söndag tänkte Elaine lyxa till det med en äkta "English sunday roast" med äkta "English trifle" till efterrätt. Mums! Vi satt ute och åt, och till och med Sam (Elaines dotter) var med och åt med oss.
.
Efter lunchen gick vi ner till stranden och köpte en volleyboll för att sedan ockupera ett nät med värdelöst passningsspel i dryga halvtimmen. Sedan blev det till att päsa i solen. Vi har nog allihopa fått mycket färg den här helgen då det har varit mellan 20-25 grader i princip hela helgen. Igår och idag har det varit som finast och man har inte kunnat skymta ett enda moln på himmlen. Igår premiärbadades det, alla utom Tess och Matilda badade, men endast jag och Ellen toppade huvudet. Så himla härligt att kunna säga att man har badat i medelhavet i år... jag som brukar vara världens badkruka när det kommer till att bada i havet. Det var inte alls så kallt som jag hade räknat med och det blev till och med ett dopp idag med.
.
Det enda påsk-iga vi har gjort i helgen har varit att måla ägg. Vid halv sex-tiden begav vi oss hemåt för att måla ägg innan middagen. Vi lyckades kanske inte få till några mästerverk men kul var det i alla fall!
.
Vi skulle ju som sagt äta ute och det blev att vi gick till Agcua (samma som med Gustav) och jag, Emmie och Ellen premiär-åt tapas! Det blev nachos, calamares, räkor i vitlökssås och friterade jalapeños med ost. Emmie och Ellen åt även något slags grillspett. Till efterrätt tog jag en Piña Colada, även det premiär! Det var en riktigt smakexplosion i min mun; sprit, färsk ananas och kokos slogs i min mun och resulterade i en halvgod drink. Inget jag lär beställa igen dock.
.
Idag har vi bara hängt på stranden, en helt vanlig dag på praktiken.
Ett läckert blåmärke som upptäcktes efter helgens festande... Lärdom: Dansa aldrig med en drink i handen, barn!
Någon hade kokat äggen liiiiite väl kort kanske? Men tydligen var det gott ändå, om man frågar Tess vill säga.
Matildas skor har gått sönder efter allt vilt festande. Detta lagades på bästa sätt med tejp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0