Bob

Det är så tråkigt att blogga på veckorna, det händer inget och jag har därmed inget intressant att skriva om. Idag har vi fortsatt att arbeta med BayRadios nya station och finslipat lite på deras logga och websida. Vet inte hur mycket vi faktiskt hjälper till men, de verkar tacksamma i alla fall. Sedan har vi för första gången sett en kackerlacka. Detta inträffade på jobbet, mitt framför toadörren. Den låg på rygg och sprattlade med benen. Usch! Det var egentligen andra kackerlackan vi stötte på sedan vi kom hit. Den första hann vi inte se förrän Elaine blev alldeles tokig och dödade den.
.
I natt kom även Elaines pojkvän/sambo/kärlek hem, Bob. Vi fick träffa honom efter praktiken, och han verkar riktigt trevlig. Lastbilschaffis tror jag att han var. Han åker igen imorgon eftermiddag tyvärr. Hade varit kul om han hade stannat längre så att han hade hunnit lära oss Quidditch, eller ja. Det som låter som Quidditch fast som är ett kortspel.
.
Igår handlade jag en ryggsäck, i äkta kamelskinn (hata mig inte). Jättefin! Jag lyckades pruta ner den, och vi fick tre väskor för €120. Ett bra pris om du frågar mig. När vi hade betalat sa han till och med att han bjöd oss på varsitt armband. Det är lustigt hur lätt det är att vara en ung svenska i Spanien.
Engelsmännen tycker att vi är jätteduktiga på engelska. Själv känner jag mig väldigt osäker. Det är mycket bättre än i början men man känner sig fortfarande jättebegränsad. Det händer att man börjar prata svenska med engelsmännen och engelska med svenskarna, bara för att det är så många språk som cirkulerar i mitt huvud. På morgonen är det ganska kaosartat i mitt huvud med alla språk, men det brukar reda upp sig under dagen.
.
P.S. Fick igår reda på att morfar följer min blogg! Så morfar, en extra kram till dig, från varma Spanien!

Kommentarer
Postat av: Camilla Ulfsson

Riktig Mimmi-stajl på den väskan :) Kramizar Mami

2012-04-05 @ 22:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0